Coolangatta!

I helgen var jag, Janica, David och Manuel ute på lite äventyr. Målet var Coolangatta, den allra sydligaste delen av Guld Kusten och också precis på gränsen mellan Queensland och New South Wales. David ville åka dit för att titta på surftävlingen som skulle hållas där, så vi hakade på.

  

Men sen visade det sig att Mr. Planeraren var totalt inkompetent. Vi skulle träffas utanför tågstationen vid 9. Jag ringer vid 9.30 och undrar var de håller hus. "Ehh vi är fortfarande hemma...men vi är inne om en timme"

Jag och Janica insåg att det är nog bäst att vi börjar dubbelkolla saker, så vi checkade tågen och bussarna ner dit. Vilket vi är glada för, för David hade ingen aning vilket tåg vi skulle ta.

 
I väntan på David och Manuel gick vi och köpte världens största yoghurt

 

Det visade sig också när vi kom ner (för med ansvariga Sofia Rosén som reseledare lyckades vi faktiskt nå vårt mål) att vi inte hade någonstans att sova, även det något som David hade "fixat". Men vi hittade turistinformationen och tjejen som jobbade där hittade ett Motel där vi kunde sova. Så när allt var klappat och klart, kunde vi dra till stranden och bara ha det skönt! =)

Vi gick till stranden där surftävlingen skulle vara, men det var rätt dött. Jag och Janica som hade hoppats på att få se några heta proffs!  Men det var inte ett moln på himlen och härliga vågor, så livet lekte endå!

  

Motelet var ca. 10 minuter från stan, så vi tog en taxi dit, och det var ett riktigt paradis! Jag menar, vad kan du förvänta dig av $35? (ca. 200kr) Vi fick ett rum med tre enkelsängar och en dubbelsäng, dusch, kylskåp...och till och med en liten pool på området. Riktigt fräscht ställe, och ett paradis för backpackers!

Så när vi kom dit åt vi middag (à la pizza take away) och bara tog det lugnt.

Efter en uppfräschande dusch åkte vi tillbaka till Coolangatta igen och spenderade kvällen på stranden. Riktigt häftigt att ligga på stranden och höra bruset från vågorna medan man tittar på stjärnorna. Vi gjorde väll inte så mycket, flummade runt och lekte konstiga lekar. =)

  

Dagen därpå städade vi och tog bussen tillbaka till Coolangatta och spenderade ännu en skön och lat dag på stranden. Janica hyra en bräda men förutsättningarna var inte de bästa, vågorna hade ingen rytm och det blåste mycket, så medan hon kämpade där ute passade vi andra på att bara dö i solen.

  

Illaluktande, brända, trötta och panka men väldigt nöjda och glada tog vi tåget hem igen. Vi kände oss så stolta att vi faktiskt lyckats fixa en liten trip alldeles själva! Något vi antagligen kommer att göra igen!



Kommentarer
Postat av: Anna

Hejsan! Jag är sugen att åka till Brisbane 8 veckor nu i höst okt-dec och läsa engelska. Jag undrar lite över medelåldern på de studerande och vilka länder de flesta kommer ifrån? Är det blandat tjejer och killar?

Sedan undrar jag lite över boendet, jag funderar på studenthem.

Och utflykter och så, är det skolan som anordnar?



Hälsningar Anna

2009-06-21 @ 11:35:16
Postat av: daniella

vilken kurs är det du går? :)

2010-04-12 @ 21:47:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0