Surf Camp!


Jag har nog precis haft min absoluta höjdpunkt i livet! Så himla underbart!


Fredag

Vi samlades utanför skolan vid 7 och hade en skön bussresa på ca. 5h framför oss. Fem timmar i en buss låter ju jätte tråkigt, men inte i Australien inte! Där är bussresan en del av hela roliga resan!  Först hade vi en liten "lära känna varandra lek" där man skulle gå fram längst fram i bussen en och säga sitt namn, var man kommer ifrån och vad man gillar och inte gillar. Sen hade vi  sing-a-long hela vägen ner till "Spot X" där vi skulle bo. (cirka två timmar söder om Byron Bay)

Vi kom i fram runt 2 och blev tilldelade  våra rum. Jag och Janica delade rum med den andra svenska tjejen Caroline och en österrikisk tjej Julia.


Lördag


Upp tidigt och SURFA! Först åt vi en megafrukost, smörjde in oss med trettio lager av solskydd, hade en kort introduktion och sen fick vi hämta vår bräda och ge oss av. Nere på stranden drog vi lite teori, och vi tränade på att hoppa upp på brädan från liggande. Det är som att göra en armhävning fort som tusan och sen hoppa upp i "surfposition". Sen fick vi äntligen slänga oss i vattnet och låta vågorna spola oss rätt i ansiktet. Det blev en och annan kallsup första dagen får jag väll säga. Men så kass var jag inte, det tog väll några försök innan jag (men lite hjälp) surfade på min första våg. Så himla underbart! Man glömmer liksom allt annat, man är bara där i vattnet, kollar efter bra vågor, paddlar runt lite, tar en bra våg och bara surfar hela vägen in. (fast stor del av tiden går åt till att paddla. Man surfar i tio sekunder och sen tar det tio minuter att paddla ut genom alla vågor igen, men det är kul det med!)

Så det var ett par timmar surf, sen en välförtjänad lunch, lite chill + sola och bada på stranden och sen var det dags för ytterliggare ett par timmar surf på eftermiddagen!



Sen på kvällen gjorde vi oss i ordning och gick och åt lite middag. Det var jättegod buffé! 
Efter middagen satt vi och snackade lite runt eldstaden som de hade på campingen och det var jättemysigt tills myggorna åt upp oss. Efter en sådan fullspäckad dag med massor av nya äventyr var vi rätt trötta så vi gick och lade oss ganska tidigt.

påväg till middagen

Jag och svanska Caroline


Söndag


Upp tidigt igen! Dags för den tredje och sista surflektionen. Havet var ganska dött på morgonen men det kom igång efter en halvtimme eller så. Så det var ytterliggare några timmar men grym surfing och jag lärde mig till och med att svänga! wihoo! En av instruktörerna sa att jag hade talang men jag fick väll erkänna att jag åkt både snowboard och wakeboard tidigare...så jag var väll kanske ingen naturbegåvning.


Runt två, efter en skön lunch, tog vi vårt pick och pack och gav oss av hem igen.  Alla var trötta efter flera timmar ute i havet i gassande sol, så vi sov hela högen. Jag halvsåg väl någon film också, men jag kommer inte ens ihåg vad den hette.

Sen tog jag bussen hem med min lilla Tingalpa polare Andres. Han var sån gentleman och erbjöd sig att följa mig hem och bära min tunga väska. Jag hoppas bara att han hittade hem till sig tillslut, han sa att det var mitt fel om han inte hittade hem och blev tvungen att sova på någon bänk någonstans haha.


Sammanfattningsvis - Helt underbar helg!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0