BBQ!

Jag var nyligen på en jättetrevlig BBQ i South Bank. Nick, en kompis från Schweiz åker hem i helgen så han hade en liten avlutningsfest. Rätt synd eftersom vi precis börjat lära känna honom. Men det var en massa människor där, nästan alla från EF. Eftersom att hälften har morgonklasser och andra hälften har eftermiddagsklasser får man inge chansen att träffa alla i skolan. Jag har varit här en månad nu, men har inte ens sett hälften av alla som var där. Därför var det jättekul att träffa alla nya människor!

Jag och Janica drog och handlade majskolvar och korv som vi lyckades bränna ordentligt. Men en BBQ handlar inte bara om mat right?!

En tjej från Schweiz hade tagit med sig en sån där eldpinne. Ledsen vet inte vad de heter, men man tänder eld på varsin enda och sen gör man konster med den. Riktigt coolt!


alla drar asien-posen

Jag träffade också några sköna killar från Frankrike! De går inte på EF utan är här för att jobba och resa. Föresten bjöd de in oss till en annan BBQ som de ska ha på fredag, kul!

Där har vi det härliga med andra studenter! Alla är så sociala, öppna och vänliga. Men jag tror att det bara är en viss sorts människor som är beredda att lämna allt där hemma för att upptäcka världen. Man måste vara positiv och framåt!

Jag menar inte att skrämma er från att åka. Jag såg inte mig själv som varken positiv eller framåt när jag kom hit, men när man lär känna så mycket härliga människor och får lära sig att klara sig själv så växer man så enormt!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vem är snyggingen som håller om dig?

2009-02-11 @ 18:34:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0