BBQ 2&3

BBQ 2&3


Ja helgen har verkligen gått i BBQs tecken. Men det är kul eftersom att en "barbie" är en stor del av den australiensiska kulturen.


I fredags åkte jag och min kompis Janica till en av de franska killarna som vi träffat på den förra BBQn. Han delar ett jättefint hotellrum med några kompisar i centrala Brisbane, och vi satt ute på takterrassen och grillade under stjärnorna. Haha låter poetiskt, men det var riktigt mysigt! Det var en blandning av koreaner och fransmän och jag och Janica bidrog med två nya nationaliteter. De flesta av dem studerade på universitetet så engelska kom helt naturligt. Fast även om någon inte är så bra på engelska kan man förstå varandra endå! En av de franska killarna som jag träffade i måndags, som är här för att jobba, är inte så säker på engelska. Men genom att peka, göra gester och läsa av den andres kroppsspråk funkar det endå. Plus att konversationerna blir kan bli rätt liviga när alla liftar med händerna för att förklara. Haha ja språk är ett kul fenomen...



I lördags hade vi en liten avslutnings-BBQ för min koreanska rumskompis Min. Han har varit här en månad och åkte hem idag (söndag) Självklart var BBQ Korea inspirerad! Så vi gjorde en jättemiddag med massa härliga saker, kommer dock inte ihåg namnet på allt. Jag har aldrig ätit koreansk mat förut, men det var riktigt gott. Det var lite tapas inspirerat med en massa smårätter men med ris till. Jag tycker att det är ett rätt socialt sätt att äta på, när man äter kors och tvärs över hela bordet. Dock hade jag och en kille från Schweiz lite svårigheter med pinnarna, men vi fick speciallektioner haha!

Det är synd att Min åkte hem så snart, han var riktigt skön! Plus att han pratar nästan lika mycket som jag, vilket gjorde att våra middagar varade i timmar, men det var bara kul!

Men det kom en ny student idag och tog över Mins rum, en tjej, runt 20 från Japan. Vet inte så mycket om henne än, eftersom hon var så trött efter resan. Men hon verkar trevlig, lite blyg bara.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0